No, vzhledem k tomu, že skutečným cílem 5e není nějaké sjednocení, ale touha vytřískat co nejvíc peněz, bude vše vydáváno formou balíčků, boosterů a doplňků.
Jako DM vedoucí několik 4e her s docela rozdílnými typy hráčů vím, že se to bude řešit podobně jako teď - prostě si lidi koupí doplňky, co je budou zajímat. A na DMovi bude, aby je akceptoval, počítal s nimi. Momentálně jsem sice fanatik a mám od 4e prakticky vše, ale u 5e takhle fungovat nebudu.
Vždycky ale bude na dohodě DMa s hráči, co a které doplňky budou chtít zvolit, jak tu zmiňoval třeba ShadoWWW. Třeba v AA si dovedu představit, že být to hra v 5e, tak třeba modul souboj se bude používat nějaký čas, aby se na vyšším levelu prostě nahradil něčím jednodušším. Naopak v Encounters se občas objeví doplněk Fortune karty, v EDGE pak doplněk Deck of many things. A jinde zase systém Madness, Fear a dalších karet - ostatně všechny tyhle zmiňované není nic jiného, než test pro 5e, jak bylo už někým zmíněno. A funguje to dobře. Jen to má drobné riziko - DnD se "rozplizne" natolik, že se ani dva hráči DnD prakticky nedomluví mezi sebou, protože nebudou cítit potřebu některé moduly vůbec znát či používat. Jak moc to ovlivní prodejnost radši ani nechci odhadovat.
A naopak - systém modulů dává vypravěči do ruky ohromně zajímavé nástroje. Ale ten je musí napřed znát, aby je mohl použít. A nejsem si jistý, že tomu tak často bude. Bojím se, že pro třísky nebude vidět les.
Počítám však s jednou věcí - tyhle doplňky budou velmi často dělané stylem magicu - hráči, kup si bostery a doufej, že najdeš rarový předmět/kouzlo/figurku. Pak ho můžeš používat.. Asi přeháním, ale v očích Hasbra se musí jednat o ideální způsob vydávání Bestiáře i různých předmětových kitů. Divil bych se, kdyby tudy cesta nevedla.
Vance magic systém k tomu vlastně přímo vybízí, takže začínám chápat skutečný motiv jeho zpětného oživení :D