Jerson:
Jerson píše:
Trickster
Tohle je třeba příklad aspektu který slouží zejména k invokes.
Jako compel se úplně moc použít nedá, jedině že by tak GM zkusil zablokovat ochotu postavy k nějakému přímočarému řešení, v kontextu téhle postavy by třeba šlo vyvolat konflikt když se osatní postavy rozhodnou řešit situaci nějak násilně že hráče ponoukneš do pozice "násilní není ideální řešení, tohle půjde udělat vychytralejc..."
Píše:
"Ale samozřejmě, že jsem zradil/lhal"
Tak zrovna tohle je dost easy. Postava řekne, že něco udělá - hups. Postavě se nabízí příležitost přihřát si polívčičku u nějakého zástupce protistrany - hups. Postavě se nabízí ideální možnost zrady s benefity - hups.
Nutno brát v potaz že zrovna tenhle aspekt je tvořený pro postavu která je spíš myšlenkový experiment než serious business.
Píše:
"Protože můžu"
Typický aspekt k vynucení nějaké zbrklosti nebo nerozvážnosti, popř. jiného impulzivního jednání.
Píše:
"Tos měl čekat, kolego"
Opět aspekt spíš na invokes než compels. Přiznávám, že tady nějaký nabízející se compel moc nevidím ani já - což ale nevadí, dokud má postava jiné aspekty které ty compels nabízejí víc.
Píše:
"Tohle bylo detailně připravené jako součást plánu"
Záměr se pokazí, hráči (postavy) mají tendenci ze situace vycouvat, ale s tímhle aspektem nabízíš hráči aby se tvářil že s tímhle se celou dobu počítalo a samozřejmě se pokračuje dál v nakousnuté linii. Je pak na něm, aby to ve vhodný moment převrátil a udělal něco, co změní situaci v jeho prospěch (může třeba získaný FP použít k vytvoření příběhového detailu, který věci nějak obrátí... nebo znovu vyvolat tenhle aspekt ve vhodný moment...)