Píše:
Shako: ...a máš pocit, že vůbec podobná nutnost formálního řezání scén je něco, co do nWoD systémově patří?
To jsem netvrdil. Spíš mě to přišlo jako vícero scén, typicky. Ale beru to protipříklad, že to může být v jedné scéně... ikdyž imho i ten pár sekundový střih by prostě šel udělat.
Pravidla ti mají jít naproti, ne tě zařezávat nebo nutit tě obcházet je. Je třeba vzít esenci toho, co tím chtěli autoři říct. A imho to není sekej scény, abys mohl použít víc taktik. Ale imho spíš říkají (designují) "chceme, aby taktika byla něco speciálního", což nevyužiješ tak často, ale bude to mocné (pokud to funguje a správně to provedete) nebo naprosto katastrofální, když to selže.
Ještě zkusím doplnit, co napsal Aegnor. Siriene, myslím, žes i minul nějaké posun v nWoDu a žiješ pořád v minulosti, kde jediný, kdo mohl dělat hromadné akce byli lovci (pak paradoxně to tuším tu mechaniku měli ještě děti:) v Innocents, jinde jsem ji neviděl v oWoDu,ani nWoDu). Todle se změnilo už tuším ve zmíněných God-Machine. Spousta vychytávek, co měli jen Lovci se převedla do generických pravidel - počínaje teamworkem (v podstatě mechanika taktiky v úplně základní verzi - nemá to extra pojmenování, prerekvizity, ale ani speciální efekt, prostě to jen umožňuje "sčítat" pooly přes primary/secondary actory), ale rovněž profesional training, tuším, že i společný safehouse a ještě nějaké další.
Mechanika riskování willpoweru tuším explicitně říká (a imho vždycky říkala), že riskovat může jen ve scéně, kde se bojuje se supernaturálem. Likvidace strážného před vchodem nemá se supernaturaly nic společného tj. nevyužiješ na to mechaniku taktiky. Využiješ tam nejspíš zmíněný teamwork, jak to navrhuje Aegnor. Podobně úklid místa činu (i kdyby tam byla hromada slizu, zelené krve a jiných podivností) už opět nemá žádnou přítomnost supernaturala, takže tam není důvod riskovat willpower, ani na to aplikovat taktiku. Dokonce si myslím, že puristický výklad pravidel pro riskování willpoweru by ti neumožnil ani riskovat willpower na likvidaci strážného (i pokud prokazatelně víš, že je to supernatural), pokud se jeho schopnosti nijak neprojevujou a ty nevyužíváš nějakou jeho slabinu. Tupý příklad - pokud prostě použiješ nějakou obvyklou vojenskou taktiku ala odlákám pozornost a pak ho omráčím zezadu, tak tam prostě není důvod riskovat willpower (a dle nových pravidel tedy imho ani využívat taktiku). Musí v té scéně být aspoň nějaký náznak, že se jedná o něco supernaturálního (i kdybys to jen očekával) - například očekáváš, že supernaturální týpek na stráži má nějaký extra rozvinutý smysl a ty se ho snažíš přelstít i přesto. Nebo ten tvůj omračovací/likvidační manévr je z nějakého důvodu specifický - třeba "kolíkuješ" upíra do torporu.
Trošku se obávám, že takhle to fungovalo vždycky, ale H:tv 2e na to dává větší důraz. Nicméně tě trošku podezřívám, že jste si kdysi dávno hackovali pravidla, aby to fungovalo víc takticky, akorát už si na to jen zapomněl. :-) Ale dost možná k tomu prostě neutili ty pravidla, kde teamwork neexistoval a jediná šance, jak to udělat pravidlově bylo vymyslet na to taktiku, což měli jen lovci. A tobě se prostě jen teď zdá, že to s novou edici nepůjde. No, skoro bych řekl, že to buď uděláš přes teamwork (což dřív nešlo) a nebo to zase prostě trošku hackneš, aby ti to fungovalo, tak jako ve starších hrách. ;-)