ShadoWWW píše:
Je magie běžnou součástí života většiny, nebo jen v rukou omezeného počtu lidí (kterých)?
Schopnost používat magii je talent, který se vyskytuje zhruba u 10% populace. Dědičnost (tedy projev magického talentu u rodičů) může tuto pravděpodobnost o něco zvýšit, i magicky aktivním rodičům se ale stále může narodit potomek bez talentu.
Z těch zhruba 10% větší část buď svůj talent nikdy neobjeví a nerozvinou, nebo jde o něco minoritního (občasná předtucha, léčivý dotek rukou). Ze zbytku se opět jen části dostane skutečně kvalitního magického výcviku.
Osoby s magickým nadáním jsou tedy vzácné zboží. Existují nezávislí "hledači talentů", kteří je aktivně hledají a (často proti jejich vůli) prodávají. Většina organizací využívajících magii (například církev) pak aktivně provádí nábor.
Hráčské postavy (pokud se hráč nerozhodne pro opak) všechny mají magické nadání.
ShadoWWW píše:
Proč lidé pracují, když je ve světě přítomna mocná magie?
Magie ve většině případů nenahrazuje lidskou práci a pokud ano, tak je mágů příliš málo na to, aby zvládli všechno, co je potřeba.
Magie například nedokáže vyčarovat jídlo. Dokáže ale požehnat setbě a výrazně tak zvýšit úrodu.
Theurg znalý magie živlu země dokáže přesouvat velké bloky kamene či haldy zeminy. Parta dělníků to ale zvládne také (a pravděpodobně levněji, mágové si za své služby nechávají dobře zaplatit).
ShadoWWW píše:
Dají se koupit kouzelné předměty běžně, nebo jsou jen v rámci starých pokladů ukrytých v podzemí a pokladnicích boháčů? Jak vypadají magické zbraně z hlediska mechaniky (jsou tam i klasické +X zbraně)?
+X zbraně jako takové nejspíš nebudou (samozřejmě nic není jisté). Plánuju bonus +X do zranění (řekněme tak 1-2), což bude ale kombinace magičnosti a vzácnosti materiálu (respektive půjde o materiál, která jde zpracovat pouze magickým postupem). Řekněme něco ve stylu Valyrian steel. Takobé zbraně budou vzácné (jde o vzácný materiál) a drahé. Bohatí šlechtici si je jistě dovolit mohou, obyčejný člověk ne.
Co se týče ostatních magických předmětů: Předměty s pasivní magií budou relativně běžné, ale nepříliš účinné. Příkladem mohou být různé ochranné amulety, léčivé lektvary, bylinky s magickými vlastnostmi.
Mocnější kategorií budou "aktivovatelné magické předměty" (asi by to chtělo lepší název), které fungují jen když je někdo magicky aktivní vezme do ruky a zaktivuje je vlastní magickou silou. Tyto předměty (zvláště ty slabší) půjdou relativně rozumně sehnat (od obchodníků s magickým zbožím).
Potenciálně nejmocnější jsou předměty s vlastní vůlí (a často i osobností). Těch nejspíš nebude úplně málo, ale jen u zlomku z nich bude někdo vědět, jak je používat (nebo jak s nimi komunikovat). Hledání informací o nějakém takovém magickém předmětu může být jedním z námětů na dobrodružství.
ShadoWWW píše:
Jaké jsou v tom světě rasy? Jsou v něm draci? Jak to vypadá z hlediska nestvůr? Jaké jsou vztahy mezi rasami? Potulují se nestvůry krajem běžně, nebo jsou jen na výjimečných (zlých) místech? Tvoří nestvůry vlastní státní celky?
Aktuálně počítám pouze s lidmi. Fantastičtí tvorové existují, ale nežijí ve fyzickém světě. Mohou se však do něj dostat (pokud je někdo přivolá, nebo pokud se někde vyskytne průchod do jejich říše).
Zdaleka nejběžnějšími nelidskými inteligentními bytostmi budou různí duchové, elementálové, atp. Do fyzického světa je přivolávají magici.
Ad draci: Zatím vůbec netuším.
ShadoWWW píše:
Jak je to s mapou světa? Jde o kontinent, nebo jen jeho část, nebo celou planetu?
Nemám představu. Mám jen něco málo z dříve odehraných kampaní, ale není to nic extra a neplánuju to použít jako celek (možná použiju nějaké části a nápady). Worldbuilding není zrovna moje silná stránka :)
ShadoWWW píše:
Existují jiné sféry existence?
Něco na ten způsob. Existuje astrální prostor, kam dokáží nahlížet a vstupovat magici. Vypadá jako odraz fyzického světa a je tam mnohem silnější magie (a je tedy možné jej magicky mnohem snáze tvarovat a upravovat k obrazu svému).
Některé části astrálního prostoru jsou obydlené a oproti původnímu stavu značně přetvořené (ne vždy se ví kým). Tyto astrální říše mohou mít různý charakter a vlastnosti (může jít o snový svět, elementální světy, říše, kde žijí mystičtí tvorové, atp.).
ShadoWWW píše:
Kdo světu vládne? Jsou to králové, nebo nějací velmožové? Kněží?
Světu nikdo nevládne, na to je moc velký :)
V oblasti zájmu funguje feudální zřízení - zemi obvykle vládne král, pod ním stojí vyšší šlechta, pod ní nižší šlechta. Důležitý je princip rytířství. Hodně významné je ale také bohaté měšťanstvo a cechy.
Kněží v oblasti zájmu nevládnou, mají ale v mocenské struktuře dost významné místo (něco jako katolická církev, je to ale ještě podpořené tím, že kněžím vděčí rolníci za zdravou a bohatou úrodu a vládnoucí vrstva také určitým způsobem využívá jejich magické schopnosti).
ShadoWWW píše:
Považují se kněžské zázraky za projev magie, nebo jsou vlastní kategorií? Je ve světě panteon bohů (jaký), nebo je ve světě monoteismus? Existují ďáblové, démoni? Jak moc bohové zasahují do světa? Jakou mají (ve světě) podobu?
Kněžské zázraky se považují za projev boží vůle. Na druhou stranu je obecně známé, že ne všichni kněží dokáží zázraky přivolávat. Je to dost otázkou výkladu a vzdělání (prostý rolník nepochybuje o tom, že jde o boží zásah, universitní Mistr to vidí trochu jinak).
Pohled na náboženství jsem docela hodně změnil a nemám zatím tuhle oblast moc dobře zpracovanou. Zatím to vidím tak, že převažující víra bude monoteistická, existují ale i jiné formy (druidi například představují kněžskou kastu jiného náboženství).
Pokud se bavíme o převažujícím monoteistickém náboženství, tak Bůh zhruba odpovídá křesťanskému pojetí (Stvořitel, po zemi osobně nechodí, atd.). Druidi to mají trochu jinak.
Andělé/démoni a podobně: Nemám v tom úplně jasno, nabízí se ale myšlenka, že s nimi kněží dokáží komunikovat (případně si je k něčemu zavázat). Asi by se mohli projevovat docela hodně aktivně. Jde každopádně o astrální bytosti (nejsou obyvatelé fyzického světa, mohou ale do něj být přivoláni).
ShadoWWW píše:
Jaké postavení mají dobrodruzi? Jsou vlastní kastou, nebo součástí ostatních celků? Jaké mají postavení - jsou svobodní občané, šlechtici, nebo jsou poddaní šlechticů? Jsou obdivovaní, nebo zatracovaní?
Dobrodruzi nejsou žádná zvláštní společenská třída. Hra nemusí nutně být příběhem hrdinů bez bázně a hany, lze hrát třeba za agenty nějakého knížete, za pouliční zloděje, za staré universitní profesory, atp. Pravděpodobně bude existovat něco ve stylu shadowrunnerů - osoby, které za finanční odměnu provádí různé zakázky všeho druhu. Pravděpodobně to bude "defualtní varianta", a to kvůli tomu, že to má tendenci utvářet funkční hru (o tom kdyžak později).
ShadoWWW píše:
Co má ve tvém světě navrch - hrubá síla, nebo magie? Tím myslím, jestli hlavní mocnosti spoléhají hlavně na hrubou sílu (vojáky), nebo magie je natolik silná, že kdo ji ovládá, ovládá svět? Je magie pronásledovaná, nebo má výsadní postavení?
Magie je síla, se kterou je rozhdoně nutné počítat. Spíš než jako atomová bomba se však projevuje jako skalpel: Vraždy, atentáty, špionáž, to všechno jsou oblasti, kde magie exceluje a je nutné se bránit opět magií. Při obléhání města magie také může výrazně pomoci, ale je to spíš něco na úrovni těžké vojenské techniky (kterou je nutné chránit a není úplně jednoduché ji použít). Vojsko rozhodně nenahradí.
Magie jako taková pronásledovaná není. Určité magické tradice či praktiky ale pronásledované být mohou (třeba démonologie). Je to ale spíš otázka nábožensko/ideologická.