Quentin píše:
Ale příběh jako takový (ta sekvence událostí) už v přípravě nefiguruje.
Popravdě, řekl bych že mám silně příběhově orientované hry (včetně plot imunity do určité míry), ale sekvenci událostí taky nepřipravuji.
Hrajeme kampaň s jasným cílem zastavit záporáka.
Co pro příběh dělám já jako GM?
- Dělám hlavní linku pro postavy osobní, což začíná už tvorbou postav. Postavy nejsou nějací náhodní dobrodruzi, ale skoro všichni mají silný osobní důvod řešit hlavní problém. Když přemýšlím o tom co záporák udělá, prioritizuji ohrožení toho, co je hráčským postavám drahé, takže zcela přirozeně mají motivaci mu kazit plány. (Tedy nehodím si na to kterou náhodnou tečku na mapě jeho poskoci terorizují, ale nejspíš to bude vesnice na kterou mají postavy vazbu a která bude v dosahu, aby měli možnost to řešit.)
- Snažím se, aby hráčské volby měly viditelný dopad na stav světa. Tedy pokud se postavy o něco snažily a povedlo se jim to, nezkazí jim dlouhodobě výsledek nějaký hod na simulaci, který nemohou ovlivnit.
- Udržuji čerstvé stopy, aby postavy mohly postupovat v řešení hlavního problému, pokud se pro to rozhodnou. Mají možnost si občas řešit nějaké vedlejšáky a osobní linky bez vazby na hlavní příběh kampaně, ale když chtějí pokračovat v kampani, tak by jim nemělo bránit to, že je zrovna ve světě klid a nikdo neví co by se mělo dělat.
- A s tím souvisí i to, že mám připravený nějaký dílčí problém na místě, kde se zrovna postavy nachází. Dokonce i vedlejšáky mohou mít dodatečně vazbu na hlavní příběh.
Když bych použil příklad Pána Prstenů, tak na začátku je Prsten a Sauronova hrozba apokalypsy. Začalo se hrát s hobbity, nějaké rozehrání, první naléhavá hrozba je prostě že je hledá nějaký Černý jezdec. Mezitím si střihli vedlejšák s mohylovými duchy a Tomem Bombadillem, dodatečně se ale řekne, že ty mečíky, které získali, jsou přímo vytvořené pro válku s Angmarem a tedy fungují i proti Witchkingovi.
Když pak vznikne Společenstvo, tak se už plánovaně sleduje hlavní quest. Ale jestli se rozhodnou jít do Rohanu (cesta je hlídaná a je tam Saruman), průsmykem Caradhras, Morií, nebo jinudy, to už je na hráčích. (Btw. je možné, že by Průsmykem prošli, jen jim ta hrozba přišla moc, tak se vrátili. Třeba tam byli připravení ledoví obři a jiná zábava.)
Narozdíl od sandboxu ale ať jdou kteroukoliv cestou, všude budou mít možnost sledovat hlavní linku, jen v jiné podobě. Nestane se jim, že jedna cesta je definitivně slepá, něco jim tam připravím. I když nemám tušení, kde družina bude ob jedno sezení, takže žádná sekvence události připravená být ani nemůže.