Siriene, mohl bys nám přecijen napsat jinými slovy, jaká je pointa článku?
Jestli jsi to psal jen proto, abychom neříkali, že hrajemem DrD, ale "máme vlastní pravidla vycházející z DrD"?
Myslím, že záměr byl jiný, ale už od prvního čtení jsem trochu zmatený. Obecně se s čánkem dá souhlasit, ač mi přijde, že neříká nic objevného.
Tvrzení "na pravidlech nezáleží" se používá na více úrovních a na některých je myslím stále platný. Třeba v kontextu "na pravidlech nezáleží, důležité je jak si v družině rozumíte".
Nicméně. že na pravidlech vždy nějak záleží je určitě pravda. Že i kdo si vytvoří vlastní primitivní "bezpravidlový" systém, má vlastně pravidla je také pravda.
Ale je TOHLE opravdu zamýšlená pointa článku?
Nebo to bylo myšleno tak, že míra hraní RAW je určitý kvalitativní parametr?
Btw. Lethrendisovo přirovnání je velmi přesné. Všichni říkají, že dodržují dopravní předpisy. Mnozí si to i myslí. Ale to jen proto, že spoustu předpisů ani neznají a pro docela bezpečnou jízdu je nepotřebují. Kdo dá ruku do ohně za obsah své autolékárničky? Kdo může říct, že když se policajti budou snažit, že mu nic nepředpisového nenajdou? A to jsou pravidla závazná a vedoucí k bezpečnosti poměrně nebezpečné činnosti.
Kdo může říct, že v komplexních pravidlech neporušil nějaké pravidlo pro pohyb s velkým naložením? A vadí to, když je to jen hra?
Plus samozřejmě věc, co už opakuji delší dobu - Ve Fate as written není žádné pravidlo pro naložení. Dosah střelby. Schopností středně pokročilé postavy. Všechno si vymyslíš po svém, nemůžeš tedy nic vypustit, dokud nezačneš sahat na úplné základy. Dělá to ale ten systém lepší, než když prohlásím "budeme hrát Robina Hooda podle pravidel DnD 5e, ale vypustíme veškerou magii"?