Lethrendis: Jako...není. Ty souhlasíš se základní premisou - že je systém důležitý pro hru a její průběh. Zároveň máš ale sám nějaké preference, díky kterým pro tebe osobně je systém důležitý jen v určitých aspektech, které jsou pro tebe klíčové a pokud tyhle aspekty nesplňuje, tak je ti už jedno, co má za další vlastnosti. Článek ale není o tom, zda-li je systém lákavý a vyhovující pro hráče z hlediska jejich osobních chutí a požadavků, ale o vztahu mezi hrou a systémem. Je o tom, že systém zásadně ovlivňuje hru, ale není o tom, komu bude a komu nebude vyhovovat.
Takže ty souhlasíš se základní premisou a naopak nesouhlasíš s něčím, co premisou není vůbec.
Gergon: Asi bych popravdě chtěl vidět, jak ta hra u tebe vypadá, protože si fakt nedovedu představit (aby bylo jasno, netvrdím, že kecáš, jen že pro mě to je asi docela cizí představa), že by hra vypadala stejně, pokud bych ji hrál podle starého dračáku, DnD 5e nebo GURPSů, i kdybych pevně řekl, že hrajeme fantasy na způsob Pána prstenů a pokaždé bych byl prakticky ta samá postava (resp. nebyl, i kdybych chtěl, protože už jen to, že se ty postavy tvoří ve všech těch systémech jinak, by tu hru docela ovlivnilo; ale řekněme, že bych se fakt snažil si udělat stejnou postavu). Takže je to možná trochu o stylu, jakým hrajete. Bez toho, abych ale hodně houseruloval a nasílu ohýbal řadu mechanik nebo nějaké ignoroval si to asi za sebe moc představit nedovedu.
RoVan: Jedním ze základních pravidel při výběru systému ke hře je, řekl bych, pamatovat na to, že "systémy ti lžou" :D Resp. že je spousta systémů, který ti budou navzdory mechanikám například tvrdit, že jsou jednoduché a nejsou. Nebo že v nich jde hrát ten či onen žánr, například že jsou dobré na vytváření záhad a detektivních příběhů. Osobně mi jako nejobvyklejší "designérská lež" přijde tvrzení, že je něco generický systém :)
Já třeba ten Sirienův článek z hlediska toho, co je a co není špatný systém chápu právě i ve smyslu "špatný systém pro tuhle hru/tyto hráče".