Z přístupy ve FAE, jsem stejně jako ty, dlouho bojoval. Ale hlavní problém byl v tom, o co psal již výše Sirien, že jsme se je snažili používat jako dovednosti. Nejprve jsme hrali FAE v hře, kde to bylo celkem jedno jak se, co vyhodnocuje, pak jsme dlouho hráli podle FC, což nám v zásadě i dost vyhovovalo. Jediný větší problém, s kterým jsme bojovali a trochu bojujeme stále, jsou protivníci a jejich přiměřená síla.
Po přečtení několika settingů pro FATE, které pracovaly s přístupy (Dresden Files Accelerated, Young Centurions, Masters of Umdaar a další) jsem měl stále potřebu hrát trochu jednodušeji nejlépe podle FAE. Výše uvedený článek "Rizika a Přístupy" mi v tom dost pomohl.
Jednu chvíli jsme hrali Příběhy Imperia tak, že postavy měly jen aspekty a triky s tím, že každý aspekt, který se pro danou situaci hodil přidal k hodu +1. Na to jsme narazil v modulu Three Rocketeers a myslím, že i v Systémových nástrojích se o tomto přístupu píše.
Současnou kampaň, kterou hrajeme na Taurilu, jsme začali v DrD2 rev. Pravidla se nám libila, měla pěknou atmosféru a přišla nám jednoduchá, ale praxe ukázala, že opak je pravdou. Pravidla jsou sice hodně orientovaná na fikci, ale je tam celkem dost mechanismů, které je potřeba si osvojit.Nakonec i systém povolání, který se nám celkem zamlouval, tak dobrý nebyl.
Takže jsme rychle a bez problému konvertovali postavy do FAE a teď hrajeme spokojeně bez záseků v pravidlech. Postavy mohou v podstatě provádět cokoliv jakýmkoliv přístupem. Pokud to dává smysl, je to dobře popsáno nebo pokud povaha činnosti není zcela mimo aspekty postavy, tak je to v pořádku a použitý přístup ovlivní fikci a podobu případného neúspěchu.