MarkyParky píše:
Každopádně v tom případě +1 Fredovi za term a +1 tobě za jeho šíření.
:)
Fred píše:
To se mimochodem pojí i s Danielovým konceptem mechafor [pozn.: viz překlad níže]
nadpis nad překladem mechafory píše:
Mechafora
Originál, Daniel Solis
+1 Danielovi za mechaforu, +1 Fredovi a mě za šíření, jsi chtěl napsat, že jo? :)
Jinak ale jo, je to hezkej termín a když se ten princip dobře použije, tak to působí sympaticky.
Gurney píše:
Na druhou stranu, když jsem to konečně docenil, tak se mi ta pomyslná propast mezi domácí a zahraniční tvorbou nepříjemně zvětšila.
jo, no... (taky se případně nechám k těm klenotům nasměrovat)
Jerson píše:
Mě se tahle mechanika dost líbí - ať se nastaví jakkoliv, je vnitřně stále vyvážena a zajímavá.
No v té diskusi právě pak trochu řešili, že tam jsou určité nejasné prostory dané statistickým profilem při různých cílových číslech a při různých přístupech ke ztrátě / získávání těch kostek a Fred k tomu natvrdo napsal, že to je něco, co si netroufá říct tak jako od stolu ale že by to bylo potřeba pořádně otestovat a vidět jak se to s daným nastavením chová během hry.
Což, mimochodem, je taky docela lekce vyspělého designingu, když zrovna někdo jako Fred s klidem přizná, že netuší, jak se mechanika bude chovat a musel by to vidět... na naší scéně (nejen na ní, teda) jsem bohužel mnohokrát viděl namyšlené přesvědčení o tom že to co si někdo od stolu vymyslel přece musí fungovat tak jak si představuje a test netřeba (popř. ještě hůř - negativní feedback z testu se musí mýlit) - obvykle to končilo zlým fiaskem.
Dát hráčům možnost nastavovat DCčko by byla zajímavá volba - efektivně by to znamenalo že tím herně říkáš, že hráč určuje míru své snahy (tj. ochotu se vyčerpat výměnou za výsledek).