OnGe: ne, nepochopil jsi mě. Když píšu "jednoduchá základní mechanika" tak nemám namysli dílčí nesmysl jako "
hej, v GURPS se číslo podhazuje namísto přehazuje", nebo že se tam hází 3d6 - pro mě za mě si to přehouseruluj třeba na d20 nebo na 5d4, tohle sou pro mě kosmetický nesmysly*.
Měl jsem namysli celé to mechanické jádro - jeden jediný hod** který podtrhuje celý systém, schopnosti řešené přes skill sub-sybsystém (se vším co se k tomu vztahuje - např. jejich hodnocení, zlepšování, provázanost na atributy...) Celý ten princip prochází napříč celým systémem.
Když vezmu do ruky GURPS fantasy a budu hrát elementárního čaroděje, tak budu používat ten samý systém jako když budu hrát kyberizovaného mariňáka v GURPS Warhammer 40k.
Ohledně Fate - já nikdy netvrdil, že dobrý systém je nutně pro každého. Jde o to jestli ten systém nachází svou množinu lidí, které osloví. Pokud chceš konkrétní systém, sáhni po GURPS. Pokud chceš konkrétní modernější systém, sáhni po CPH.
(mimochodem, Fate abstraktně mnohem víc vypadá, než že by abstraktní byl. Porhlédni si místo Core Rulebooku nějakou přímou implementaci nebo ještě líp si to jdi zkusit trochu zahrát a zjistíš, že té abstrakce tam zase tak moc neni. To ale můžeme kdyžtak pitvat v tématu u Fate přímo, tady to je okrajový)
Ohledně WoD a toho že nechceš hrát přepálené overkillery z Exalted - hru "ale tohle pořád není
moje preference" s Tebou hrát nebudu. Chtěl jsi ukázat co je dobrého na tom kterém systému, ukázal jsem Ti to naprosto konkrétně a jasně - že to třeba není systém pro Tebe už není můj problém, ty systémy mají své silné fandomy kterým právě tohle vyhovuje a když se rozhlédneš okolo zjistíš, že to je obvykle kvůli tomu že v
daném směru skutečně žádný systém vhodnější neni.
Pokud chceš vědět jaký systém je nejvhodnější pro Tebe, založ si téma "pomoc: hledám systém" a vyjmenuj tam svoje požadavky. Jen nečekej že dostaneš universální odpověď, protože mnoho lidí co hraje různé styly / žánry systémy plánovitě střídá, protože "one size fits them all" prostě neexistuje.
* teda, ne úplně, ale to už nesouvisí s koncovým uživatelem hry, jsou to designerské otázky které se týkají těch věcí jako "hratelnost" které jsem předeslal že očekávám že ta hra prostě zvládá, abysme se tu o ní vůbec bavili.
** jo, jo, já vim že dmg se hází odlišně. Whatever.