vwolf píše:
Je divné se s hráčem domluvit, co by jako chtěl a pak do dát "náhodně" do pokladu?
Jak píší ostatní - divné to není. Ale občas přeci jen někomu vadí se o tomhle domlouvat mezi hráči, takže ještě se dá udělat jedna věc - převést to na postavy.
Hrajete ofiko kampaně, nebo vlastní svět?
Ve vlastním světě je to úplně jednoduché, v ofiko kampaních to chce trochu práce na zapracování, ale z principu - místo toho, aby hráč přišel za GMem, tak prostě použiješ techniku "inverzního questgivera".
Místo toho, aby NPC chodily za postavami s questy, tak postavy jdou za NPC s tím, že něco chtějí - a NPC jen reaktivně nabízí výpravy, které to splní.
Např: Hráč chce hromovou hůl, tak jde se svou postavou do knihovny zjistit, kde by se mohla nacházet. A GM ho nechá najít legendu, podle které v horách žil před sto lety baron pověstný tím, že vládnul hromu a byl vždy vyobrazován s velkou holí.
Nebo hráč chce meč plamenec, tak jde za místním alchymistou a ten mu řekne: "Ale jasně, já ti ho vyrobím, ale dones mi flakón dračího dechu, meč vykutý v sopečné výhni a dva rubíny velké jako lidský palec."
V DnD5E se navíc pro inspiraci dají použít ty tabulky původnu magických předmětů, takže se takovéhle player-driven-questy dají domýšlet fakt snadno.