K takhle zásadnímu tématu se musím přidat.
Žene mne nouze a nespokojenost se současným stavem (nechci tedy nikoho napadat a už vůbec nechci rozdmýchávat redundantní kolotoč alá DrD 2).
Na jedno vlákno je zde příliš mnoho otevřených otázek:
1. Co propagovat?
Chceme přivést nové hráče ke stolním RPG. Co jim máme/můžeme nabídnout?
Alnag píše:
Já se tady nechci pouštět do polemiky o tom, zda má nebo nemá smysl vlastní tvorba.
Já to risknu. Vlastní tvorba roli určitě má, ale pouze jako sekundární stupeň. Jako varianta či alternativa toho primárního.
Alnag píše:
Napočítal jsem pět titulů (tři, když odečtu ty, které se už asi nedočkají reedice nebo doplňků). Není to o dva víc, než je potřeba? K čemu bude další?
Podle mne je to o jeden titul méně, když se na žádném nedokážeme shodnout.
Chybí nám JEDEN maják (typu staré DrD), na kterém se shodne většina z nás a bude ochotná ho jednotně propagovat.
Klidně ho mohou ti samí lidé kritizovat a nabízet alternativy. A přesto budou ochotni tato jedna pravidla vzít a zahrát si je s nováčky a přivést je tak ke stolnímu RPG.
Jistě namítnete, že vaše pravidla/úprava/cokoli je lepší a rádi je někoho naučíte.
Ale nebude vhodnější, když se většina nováčků odpíchne od něčeho jednoduchého? (stejně jako my dříve od DrD)
A teprve poté budeme všem těm novým hráčům a "vedoucím hry" případně ukazovat i další nepřeberné možnosti ve spleti stolních RPG.
Jerson píše:
Popravdě, myslím že nováčkovi je jedno, jaká pravidla na něj vytáhneš, pokud je dokáže pochopit a začít hrát do dvaceti minut.
Jednoznačně souhlasím, navíc kolik zmiňovaných pravidel obstojí, když je dáte do ruky celé skupině nováčků a odejdete?
2. Koho oslovit?
Shodneme se na cílové věkové skupině? (10-16 let ?)
Chceme vůbec mířit na mainstream? (více je lépe, nebo raději užší výběr- skauti apod. ?)
a dnešní děti? (starší už přitáhnete obtížněji?)
3. Jakým způsobem?
Pokud chceme oslovit mladé/děti, musíme jim i přizpůsobit formu?
crowen píše:
Hruba kniha s 10 ilustraciami k stolnym RPG ludi nepritiahne.
Přitáhne v současné době větší skupinu dětí vůbec kniha, ať je sebelepší?
Spolužáci mojí 12tileté sestry hrají World of Tanks a o "RPG" a Fantasy slyšeli maximálně díky hře "Shakes a Fidget". Můžu se jich zeptat jestli četli nějaké knihy, ale očekávám maximálně komiksy a nucenou literaturu.
Pokud jim poprvé ukážete (k nastudování) cokoli nad 50 stran tak vás hned pošlou do háje.
Na druhou stranu pomalu nastává situace, kdy s 1 tabletem na skupinu můžete počítat (top dárek těchto vánoc).
Asi si také nedovedete představit jak kvůli tomu sestra vyváděla (a nakonec ho dostala).
Přesto je nějaký výstup v podobě knížky (či alespoň brožury) určitě potřeba.
Hry z el. materiálů jsou prostě méně atmosferické a "estetické".
4. Kdo to bude dělat?
Z velkého měřítka (malé území)? Klidně já.
Ve větším rámci? Snad se najdou další dobrovolníci a nadšenci jako je Sparkle.
Pokud z této diskuse náhodou něco vzejde, tak můžete počítat s mojí pomocí (alespoň ohledně rozumné investice času a energie)
---
Otázka pro Bouchiho:
Opravdu by mne zajímalo jaký je tvůj současný názor na takovýto jednotný projekt jako celek? (ať pořád nejsi jen staven do role obránce "vlastních" produktů)
Má šanci? Je předem ztracený?
---
-Hraji 4. rokem GURPSy (4e, převážně el. materiály)
-Vedu FATE (3e) Skyrim pro mé spolužáky ze střední školy (pouze el. mat.)
-pro svoji (tehdy) 10tiletou sestru a její spolužáky jsem zjednodušil DnD (4e) a rok je vedl (základní knížky a vlastní materiály)
-kamarádovi jsem pomáhal zveřejnit kompletní překlad GURPS (4e) na D20 a RPGfóru, prosba o korekce zůstala bez odezvy.
-D20 sleduji pravidelně od roku 2008