Gurney: nWoD povazuju za "rychly" system jen protoze ho mam nahrany a polovina pripadne herni skupiny se v nem minimalne dobre orientuje. A jsme schopni tak hrat i bez pripadne prirucky, minimalne mortaly.
Ale proste na PRVNI hru ten system jednoduchy neni. A je hodne zanrove specificky.
Stejne tak je pro me dneska rychle treba Trail of Cthulhu.... - protoze jsem v nem uz vytvoril cca 10 postav a nemam problem "rychle" udelat 11. To vydrzi tak rok az dva, co to nebudu hrat a zase vsechno zapomenu. :) Problem je, ze dobrodruzstvi v nem trva tak 2-3 sezeni, takze neni jednoduche na nej slozit druzinu. Nicmene, pokud by si to nekdo chtel zahrat, tak v Praze jsem schopen usporadat poloverejne OG. :-)
Ano, vytvorit postavu do DnD pro me neni jednoduche, ac muzu rict, ze mam system nahrany stejne nebo lip nez WoD. Ale je to pro me porad rychlejsi nez studovat (a vysvetlovat potom dalsim hracum) novy system pro hrani epic fantasy. Zvlast, kdyz muzu cheatove pres builder. :-)
Gurney píše:
Fate, Call of Cthulhu (od Chaosia) nebo nWoDu. Pokud je to "chci mít postavu kompletně hotovou do pěti minut", pak se hodí například WFRP (2E), Dark Heresy, Traveller, Stars without Number, Dungeon Crawl Classics.
Fate - s tim me hraci poslou ke vsem certum. :-) Ale nekdy to rad zkusim. Jen si myslim, ze to neni system pro me obvykle spoluhrace.
CoC - zanrove specificke
nWoD - jiz jsem se vyjadril.
WFRP (2E) - wtf? Ale zni to zanrove specificky. :)
DH - zanrove specificke
Traveller - neznam.
SwN - neznam, ale zni to zanrove specificky pro scifi.
DCC - opet specificky pro urcity styl hrani.