Sparkle píše:
A když by náhodou nějaký začínající GM zavítal na fóra a tam se na něj sesypou chytrolíni s "railroad je zlo", "dračák je zlo" atd. tak ho to akorát znechutí.
Souhlasím s tím, že když se na nového příchozího všichni hned sesypou a vyčtou mu co všechno dělá špatně, je to jednak kontraproduktivní, jednak strašně nerdovské. Jenže na druhou stranu, třeba právě to railroadování (resp. ta dojem, že "takhle se to správně dělá") mi přijde jako přesně ten důvod proč spoustě lidí přijde GMování obtížné a nepříliš zábavné. Nedokážu si představit, jak bych namotivoval railroadující GMa k (pokračujícímu) masterování, ten postup prostě zabíjí všechno co mi na tom být GM přijde zábavné a kdyby to fakt nešlo jinak, už bych se na nějaké hraní rpgček nejspíš dávno vykašlal.
Sparkle píše:
Když si čtu všemožný eseje na zahraničních fórech, kde jsou rady pro GMy, tak jsou všecky hlavně o tom, jak to udělat, aby ty hry víc bavily ty hráče. Ale moc se jich nezajímá, jak to udělat, aby to bavilo i toho GMa.
Nevím jak ty, ale ty co tak obvykle čtu já sice obvykle nemají nadpis "Jak na to, aby se GM bavil" (zajímavé téma mimochodem), ale v zásadě staví na "tady jsou nějaké nápady a techniky ke zlepšení vaší hry" s nevysloveným, ale samozřejmým cílem "aby to všechny, včetně GMa, víc bavilo".
Jako určitě by stálo za průzkum co vlastně lidi na GMování baví a co by je přesvědčilo, aby to dělali (resp. dělali ještě radši), ale zas bych to nějak nedémonizoval.
York píše:
Oneshot Dakary už nabízím přes měsíc a zájemci nejsou žádní. Na hraní kampaně se teda dva hráči přihlásili, ale že by byl nějaký nával, se taky říct nedá. Killman na Odrii marně shání hráče už asi půl roku.
Nabízet hraní na netu jen těžko může nahradit nějaké pravidelné opengamingy, ke kterým se můžou přidat lidi jen tak, protože jdou zrovna kolem a zaujme je to. Lidi co chodí řešit věci kolem rpgček na net už obvykle nějakou dobu svoje skupiny mají, případně jsou to už nehrající teoretici.