Dal jsem si s tím práci, tak se to prosím pokuste přečíst (z nedostatku času a neznalosti citací je to „plain text“
Děleno do několika částí.
1. Noví zákazníci (komu prodat):#25
Stále ale věřím tomu, že má smysl zkusit důstojně oživit styl hry, kvůli kterému desítky lidí jezdily hrát na cony (a to i jiné než Gamecon) a ještě větší spoustě to poskytlo zábavu na nemálo let.
-> strašně málo lidí
#28
Je, promiň, úplně ukradené, co vytvoříš. Super svět, geniální RPG systém, doplňky, herní scénáře, překlady her, článků, doplňků... to všechno je v tomhle směru k ničemu, protože to je tvorba pro ty, co už v komunitě jsou.
Jako jo, cool, udržuje to život té komunity a něco jí to dává a rozvíjí jí to - jenže pouze kvalitativně, nikoliv kvantitativně, nijak to nenapomáhá jejímu ROZŠIŘOVÁNÍ. Což je to o čem tu je řeč.
Co pomůže? To co jsem psal. Evangelizační činnost. Tak jako kdysi. Jen tentokrát ne z pozice "my uvědomělí jdeme ukázat pravá RPG dračákystům" jako jsme to dělali (ano, my - byl jsem tehdy mezi zmíněnými) tehdy, ale tentokrát "my, RPGčkaři obecně, jdeme ukázat RPGčka ne-RPGčkařům".
Tábory, DDMka, školní družiny... cokoliv podobného.
V podstatě to, co měl kdysi dělat OpenGaming Project který jsem zkoušel s Dalcorem a který se rozpadl. Nebo to, v čem selhal Maelström později. To, co by teď mohla dělat RPG Aliance, kdyby byla orientována extravertně a ne introvertně.
Můžeme lákat nové lidi na GameCon. Vzhledem ke kapacitě hlavně ty co tvoří činnost pro ostatní - učitele, vedoucí kroužků...
-> (komerční) REKLAMA na hotový (komerční) produkt.
Za předpokladu, že ještě existuje cílová skupina.
#31
OK, začnu lámat své známé, co zatím RPG nehrají. Vylíčím jim, jak je super, když můžeš hrát v perzistentním, vyvíjícím se světě stejnou postavu třeba několik let, nebo víc postav, ale s tím, že akce jedné budou mít na ten svět vliv, takže tam bude nějaká kontinuita. Že to nemusí být jen o herectví a vyprávění, ale dá se tam vyblnout i s mechanicky podpořenými souboji, že se jejich postava bude vyvíjet a získávat nové schopnosti a vybavení a bude to mít přímý mechanický dopad podobně jako v počítačových hrách. Že se v tom dá taktizovat, kombinovat různé schopnosti a podobně.
-> Do jaké věkové skupiny s tví známí řadí?
20-25 - vejška/práce/rodina
25 a více - práce&rodina
#33
Popravdě, myslím že nováčkovi je jedno, jaká pravidla na něj vytáhneš, pokud je dokáže pochopit a začít hrát do dvaceti minut. Nebo ještě lépe dát s ním první hru téměř bez pravidel nebo jen s minimalistickými pravidly (a pomůckami, které máš při sobě na cestě vlakem nebo u táboráku) a pokud ho to chytne, tak mu nějaká pravidla předložíš.
Ale už to nebude takové, že dáš člověku bichli, aby si jí přečetl, nastodoval pravidla potřebná pro svou postavu a vytvořil si jí. Ve světě on-line RPG s desetiminutovými zábavnými tutorialy už tohle prostě fungovat nebude.
-> Doba je rychlá a lidi líní. 10 minut na on-line tutoriál je pro lidi začleněný v nějaký sociální síti se silnýma vazbama (třída, rodina)
#43
lidi co si s váma zahrají na conech mohli co nejsnáze zahrát taky sami (přece jen Alnaga se Sirienem si domů asi neodvezou...) a třeba přitom i "infikovat" někoho dalšího ze svého okolí. Původní DnD i Warhammer Fantasy začaly být strašně populární i díky modulům/dobrodružstvím, Paizo, FFG, Catalyst, ... ti všichny vydávaj věci který čerstvě nadčeným lidem začít hrát usnadní (+ samozřejmě dělaj OG).
-> dostaň NOVÉ lidi na Con.
#86
Pro nábor nováčku pro PRG v čechách by dle mého názoru nejvíc udělali "Pick-play" dobrodružství.
Byla by tam pravidla, která vysvětlíš za 10 minut. Hotové karty postav. Pár pěkných mapek a ilustrací, aby se lépe popisovalo hráčům a samozřejmě nějaké jednoduché hack and slash dobrodružství. Jo a třeba kostky.
->
V takovéto podobě už existují zavedené deskovky (minimálně Proroctví, Talisman).
#92 (cílová skupina, nábor)
A myslím si, že to ani není úkol typu - získejme tisíc lidí (to je asi důležité z hlediska vydavatele). Jde podle mého spíš o to, rozjet lavinu na tom správném místě. Kdyby každý účastník diskuze přivedl k RPG 10 lidí ve věku 10-15 (a z toho 2-3 tak, že u toho zůstanou a budou sami propagovat) máme v podstatě vyhráno.
-> jaký je věkový/generační okruh zdejších přispěvatelů? Do jaké míry jsou v kontaktu s věkovou skupinou "10-16 let"?
(moc ne)