Mluví se tu o tahounovi, co by přilákal nové, RPG dosud nepolíbené hráče.
To, že by se komunita RPG F a D20 dohodla na jedné hře, kterou bude společně propagovat, je z říše snů.
Jediná možnost, co mě napadá, jak vytvořit tahouna, co přitáhne relativně hodně nových lidí, je vzít pořádný balík peněz a nalít ho do vydání hry plus propagace. Schválně píšu vydání, protože může jít o vývoj nové hry, nebo o překlad zahraniční hry. To je na investorovi. A nemusí jít vůbec o hru, na které se shodne většina současné komunity.
To, co k tomu v této zemi zoufale chybí, je kapitál. Jak tu někdo psal, v řádech milionů korun, a k tomu nemá prostředky ani Altar. Než se najde někdo, kdo ten kapitál bude ochotný do takového projektu nalít (s mizivou vidinou návratnosti), tak všechny projekty budou spíš o podpoře a přežívání současné komunity než zvětšování.
Je potřeba si uvědomit, že původní Dračák měl v zábavním průmyslu konkurenty jen šachy a Člověče, nezlob se. PC hry hráli jen nerdi a jejich kvalita byla ubohá. Dnes RPG stojí proti obrovskému trhu s PC a konzolovými hrami, ve kterém se točí miliardy dolarů. Jarda Vomáčka se svým fan klubem nemá šanci tomuto trhu se svou na koleně napsanou hrou konkurovat.
Pokud vezmeme moderní historii RPG v zahraničí, tak za úspěchem D&D 3E stojí kapitál Wizardů, kteří byli ochotni nalít do zkomírajícícho D&D hromadu peněz z prodeje Magicu. Za úspěcehm Pathfinderu stojí onen obrovský kapitál nalitý Wizardy do původní třetí edice. Za úspěcehm 4E stojí obrovský kapitál Hasbra. Za úspěchem Warhammeru RPG stojí velký kapitál kapitál FFG a za úspěchem Dragon Age RPG stojí licence z počítačové hry (do které byly nality obrovské peníze).