Sparkle: Já dělám OpenGamingy 10 let, přičemž celou tu dobu je zároveň organizuju. Sám jsem jich odehrál rozhodně přes sto a mám informace z možná i víc jak tisíce, které udělali lidé kteří se podíleli na akcích co jsem organizoval, i když bohužel jde jen o osobní zkušenost, protože jsem k tomu nikdy nevedl záznamy. Kromě zmíněného mám informace od dalších lidí, co dělali a dělají OpenGamingy, ať už to je RPG Aliance, Prague by Night nebo další (skupin co to dělají nebo dělaly znám tak pět, šest... možná bych si vybavil další).
Jerson je na tom relativně srovnatelně (podobně jako třeba Dukolm, který tuhle diskusi jen čte) - jako chápu, že si to chceš sama zkusit, ale obávám se, že dvě tři hry FAE nejsou úplně odpovídající vzorek, bez ohledu na to jestli to skončí souhlasně nebo nesouhlasně s tím, co tu s Jesonem tvrdíme...
Sosacek píše:
Oblibeny zpusob mysleni v managerskych kruzich
když už tak marketingových, pokud vnímáš rozdíl mezi MAN a MKT. Noir nám to tu ostatně hezky předvedl když za "virální" marketing označil kopírování jiných dřívějších virálů jako "debilní kecy XXX"
V manažerských kruzích jsou "oblíbené" jiné logické chyby v uvažování, třeba fenomén pánů z cizího města v dobrém obleku s koženým kufříkem a barevnými slidy (aneb věříme "expertům" a "odborníkům")
Sparkle: problém je, že když odpozoruješ nějakou korelaci, tak to ještě neznamená, že chápeš kauzalitu, popř. ani to že tam nějaká kauzalita je, protože korelace může být i důsledkem náhody nebo (jako v tomto případě) souhry jiných nesouvisejících faktorů.
Kromě toho i kdyby tak se pořád bavíme o implikaci, ne o ekvivalenci, takže "TOP hry jsou fantasy" neznamená, že náhodně vybrané fantasy bude táhnout. Ve skutečnosti existuje dost argumentů k tomu proč mnohé hry co jsou v TOP výběru nejsou vhodné na nalákávání hráčů na ukázkovém hraní (bez ohledu na to, že tyto důvody se nijak neprojeví v "samovolném" šíření té hry kdy kamarád natahuje kamaráda)