crowen píše:
o nejakej vrucnej laske mezdi DnDckarmi a DrDckarmi som tiez za tie roky nepocul :-)
Ještě se vrátím k tomuto. DrD 1.0 PPZ (i když tenkrát ještě bez označené verze), co vyšlo v roce 1990, vesměs (90%) kopírovalo Mentzerův
Red Box z roku 1983. V 90. letech se vedla debata DrD vs. D&D hlavně o tom, že D&D má hromadu doplňujících knih pravidel a světů, takže nabízí mnohem volnější hraní s mnohem více možnostmi a pro hráče, co znali D&D 2e, nemělo DrD žádnou přidanou hodnotu.
Kolem roku 2005 se pak vedla diskuze, že zatímco DrD se za 15 let svého vývoje téměř nikam nevyvinulo, D&D už je designově mnohem dál. Designově šlo o rozdíl víc jak dvaceti let! (1983 vs. 2005) D&D v té době bylo navíc designově zcela otevřené díky OGL a každý mohl zcela volně vytvářet jeho klony. Právě licence byla do té doby největší argument, proč se DrD nemůže designově víc přiblížit D&D. Vím, že byly dokonce nějaké úvahy, že by se DrD skutečně překlopilo do D20 OGL verze, ale nakonec z toho definitivně sešlo, když v roce 2008 vyšlo D&D 4E s GSL.
Myslím, že ALTAR tehdy udělal obrovskou chybu, možná i největší, že tehdy té OGL verze nevyužil. Dokonce si pamatuji, že s ním byl tehdy ochoten nějak spolupracovat i Alnag. Pathfinder ukazuje, jak promakaný design to na tehdejší dobu byl, když z něj téměř v nezměněné podobě těží ještě 15 let poté. A Core příručky 3.5 teď trhají rekordy prodejnosti v PDF.