Ono to u 3E není tak patrné, ale 3E byla tak úspěšná právě díky licenci.
Okénko do historie:
Když šéf Wizards of the Coast (jehož jméno si bohužel nepamatuji, ale Alnag možná ví) slyšel o úpadku TSR, zhrozil se. Zejména proto, že to byl velký hráč a fanoušek D&D. Uvědomil si, že když TSR zkrachuje, tak s nejasnými vlastnickými vztahy, jaké TSR tehdy mělo, hrozilo, že značka D&D navždy zanikne. I staré TSR moduly a edice by zanikly, stejně jako jejich settingy a vše.
A jako správný fanoušek, který má na kontě pár milionů $ z prodeje Magicu, nelenil a vydal se D&D zachránit. Odkoupil značku D&D a rozhodl se vydat novou verzi, která bude minimálně stejně dobrá jako staré edice a přinese stejný zážitek i nové generaci. A aby se zaručilo, že při případném krachu WotC nedojde ke zničení D&D, tak se Wizardi rozhodli, že nová verze hry a všechny materiály budou mít zcela otevřenou licenci, díky níž by případné nové firmy mohly lehce navázat. OGL je možná největší a občas nedoceněná zásluha tehdejšího vedení WotC. D&D bylo zachráněno. Navždy.
Aspoň se tak zpočátku zdálo. Dnes už to není tak patrné. Protože po odkoupení WotC Hasbrem se hraje o to, že pokud nebude 5E úspěšná hra, tak Hasbro nejspíš hru odepíše a nechá ji nějakou dobu u ledu.
Díky jednomu bývalému fanouškovi by ale ta hra přeci jen nezanikla ani tak. V podobě PF by pokračovala dál...