Neděste se wall of text, protože v tomhle postu prakticky nic pořádně nerozebírám, je tu jen pár vážně nevážných komentářů k vašim posledním třiceti postům
Alnag píše:
Alef: Právě naopak. S pastelkami se dá dělat spousta věcí, které tvůrce nezamýšlel a dětskou hru to nekazí. (A není to chyba!)
Hodláte se opět pohádat do krve o to, jestli kreativitu víc podporuje bílý nebo čtverečkovaný papír? (můj názor dobře vystihuje scéna z Inception s kreslením bludiště, ale zabředávat do téhle diskuse s vámi nehodlám, neboť tahle otázka nemá definitivní řešení - je vysoce filosofická, jak by určitě poznamenal Wild West)
Mimochodem, vaše alegorie mezi pastelkami a RPG jsou sice... poutavé, ale obávám se že jedna i druhá strana už (opět) uletěla do míst, kde je sice hezké hádat se o tom jak co v oné analogii funguje, ale spojení s původním předmětem diskuse a aktuálně praktikovanou úrovní analogie už dosáhlo takové abstrakce, že se prakticky vytratilo (tedy závěr v analogii dosažený už není dost dobře zpětně aplikovatelný)
andtom píše:
v červnu jsem dělal na jakémsi teambuildingovém workshopu s kolegema co nejvyšší stavbu ze dvaceti špaget, provázku, pásky a jednoho bonbónu marshmallow - Alnag jistě profesně zná tento test
co konkrétně to bylo za "test" netuším, ale podobným postupem si projde každý student psychologie na konci prvního semestru na závěrečném kurzu Interakčního výcviku. Dá se na tom demonstrovat/trénovat/zkoušet docela dost věcí a k navíc k tomu to je docela sranda.
Nám tehdy zadali, že máme postavit most z papíru a izolepy, přičemž nás ale rozdělili na týmy a vždycky dva týmy stavěly jeden most, každý z nich měl za úkol postavit jednu polovinu - a jako bonus se musely na začátku lidé dohodnout jen v rámci týmu jak má most vypadat, pak každý tým vyslal jednoho zástupce, ti se sešli, pouze slovně (a gesty) se dohodli mezi sebou jak bude most skutečně vypadat, pak se vrátili, vysvětlili to ostatním a pak teprve se mohlo pořádně začít... přičemž most nejenže musel vyjít tak aby se ony poloviny sešly a přemostili tak asi půl metru nebo kolik, ale musel být samozřejmě schopný stát sám o sobě a ještě navíc musel unést pravítko aniž by se zhroutil.
...musím s malou sebechválou prohlásit, že jsem prosadil svůj návrh a dopadl nejen nejstabilněji, ale i nejestetičtěji. A to se nám navíc podařilo ho ještě udělat asi o 20 nebo 25 centrimetrů delší, než bylo potřeba. Oba stavební inženýři i jeden inženýr architekt v mém rodokmenu by na mě byli určitě hrdí, kdyby to viděli :)
A byla to asi nejzábavnější část Interakčního výcviku. Když nepočítám tu naprosto zhýralou a kromě čtyř až pěti hodin spánku denně nepřetržitou třídenní chlastačku na Albeři, která se nevím proč taky počítala do zápočtu tohodle předmětu...
Alnag píše:
Jasně, protože neexistuje fenomén jako třeba hudební improvizace, viď?
jak se říká v HIMYM: Lawyered!!*
(a mimochodem Qualdezare, chápu že společnost potřebuje i intelektuály, nicméně co se mě týče, Tvoje symfonie mi je ukradená, protože bych se u ní užral k smrti, pokud bych dřív neumřel z přílišného obklopení snoby, osobně preferuju rock'n'roll, metal a vůbec takové živější věci.
A nezkoušej zformovat odpor - zatímco v indie hnutí máte Bifiho a podobné, ale na Tvém místě bych nezkoušel poštvat členy orchestru do bitky s rockery a metaláky >^<~>^< )
alef0 píše:
do chvíle, kým na základe svojho hrania nezačneš prudiť Wizardov, že na hranie LARPu je D&D na prd.
Přesně jak jsem psal výše - v těch analogiích jste už někde totálně mimo.
Původně totiž byla řeč o situaci (abych to aplikoval na Tvůj aktuální příklad), kdy by Wizardi do DnD tak jako trochu přizapomněli napsat, že ta pravidla jsou pro RPG a ne pro larp; v takovém případě jim to samozřejmě máš plné právo omlátit o hlavu
Alnag píše:
Ba dokonce (!) nikdo neprudí ani tvůrce DrD II s tím, že vydali naprosto tragickou hru
Omyl.
Já tvrdím, že tvůrci DrDII vydali naprosto tragickou hru.
(viz to co píšu do DrDII spolu s důvody které jsem uváděl tady ohledně nutnosti vysvětlit nejen mechaniky a "obsah" hry, ale i formu hry... rozvádět to k DrDII prosím v diskusi o DrDII - případně vůbec a počkat si až napíšu tu recenzi, kde to celé shrnu - to už bude brzo, protože jsem se rozhodl že nemám náladu tahat s sebou tu knížku do Německa, takže to hodlám udělat ještě teď než odjedu)
EDIT: přemýšlím, jestli jsem Tě pochopil dobře. Tvrdím to, to ano, ale tvrdím si to tady na mém oblíbeném webu... rozhodně se nedá říct, že bych s tím názorem chodil na jejich oficiální diskuse nebo že bych je zavaloval mailama a ten názor jim vnucoval a prudil jsem s nim... to že sem choděj a sledujou to a občas i reagujou je jejich věc, za to já odpovědnost nenesu /EDIT
alef0 píše:
metalové growlovanie nie je pekné hranie na ľudský hlas.
napsal si to dřív, než jsem sem přispěl, takže budu shovívavý, ale Ty teď za to hezky zvedni oči a radši si ještě jednou přečti, co jsem napsal Qualovi ohledně té jeho symfonie. Zejména to závěrečné varování...
...aby bylo jasno, kromě zmíněných mám na své straně totiž i punkery...
* když tam jedna postava co je právník někoho setře na základě nějaké nakombené argumentace tak to občas zahlásí, doslova by se to asi přeložilo jako "přeprávníkován" (jak to skutečně přeložili nevím, na HIMYM s dubingem jsem nikdy neměl odvahu). V tomto případě by to asi mělo být "psycheyerd!!", ale tenhle obrat už by pochopili skutečně jen totální HIMYM geeci, takže...
PS - jinak musím říct, že ač sám občas používám alegorie a metafory, občas dost divoké, v tom, co přesně vlastně chcete říct svými pastelkami a flétnami (kromě toho, že jste očividně všichni byli na jistém Hudebním táboře, vzhledem k tomu jak dobře se orientujete v tom co všechno lze s flétnou dělat) o RPG jsem totálně nepochopil